Jednostka Oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego
Akredytacja ERASMUS+
Finansowane przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie są jednak wyłącznie poglądami autora(ów) i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Ani Unia Europejska, ani EACEA nie mogą ponosić za nieodpowiedzialności.
Artykuły
Malta - powrót do domu
I wróciły nasze podróżniczki. Ilość sztuk policzonych przeze mnie się zgadzała. 9 wyleciało i 9 przyleciało. W samochodzie część zasnęła przytłoczona maltańskimi doświadczeniami, część snuła opowieść. Głównie o tym, jak Malta jest piękna, zachwycająca, urocza i ............... A w ogóle to trzeba tam wrócić. I o to chodzi w Erasmusowych podróżach. Poznaj kraj, poznaj ludzi, nawiąż przyjaźnie, baw się ucz, odpoczywaj i podziwiaj. I tak się też stało. Witajcie
Malta dzień piąty
,,Dzisiaj ostatni dzień naszej cudownej podróży. Po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie stolicy Malty – Valletty. W pierwszej kolejności wybrałyśmy się na zwiedzanie Bazyliki św. Jana, w której znajdowały się fascynujące wnętrza oraz wysłuchałyśmy historii tego miejsca. Podczas zwiedzania poznałyśmy historię, kulturę oraz mogłyśmy podszkolić swój język angielski. Jesteśmy pod wrażeniem, jak ludzie mogli stworzyć tak piękne miejsce. Potem wybraliśmy się do ogrodu Barrakka na pokaz militarny. Po pokazie udałyśmy się na audiowizualny pokaz The Malta Experience, w którym zobaczyliśmy film historyczny dotyczący Malty. Po zwiedzaniu wróciliśmy promem do miejsca, z którego odebrał nas nasz kierowca. Na koniec dnia wybraliśmy się na małe zakupy i plażę oraz kolację, którą zakończyła nasz cudowny pobyt tutaj."
Malta - dzien trzeci
Dzisiejszy dzień zaczęłyśmy pysznym śniadaniem, a potem wyruszyliśmy do szkoły, gdzie pierwszymi zajęciami były zajęcia fryzjerskie. Każda z nas mogła zrobić sobie loki albo wyprostować włosy. Miałyśmy także okazję ćwiczyć na sztucznych głowach z włosami, ucząc się podstaw stylizacji fryzur. W szkole partnerskiej rozwijane są kompetencje społeczne oraz alternatywne przystosowanie do zawodu, o czym mogłyśmy się przekonać na własnej skórze... głowy Kolejnym punktem programu była integracja z uczniami, którzy są zaangażowani w projekt Erasmus. Pokazałyśmy im nasze autoprezentacje i opowiedziałyśmy o tym, co na nich umieściłyśmy - to było całkiem nowe doświadczenie. Mimo stresu każda z nas spisała się na medal i pokonała stres. Okazało się również, że nasze umiejętności językowe cały czas idą do przodu. Swoim partnerom pokazałyśmy również prezentację na temat naszego kraju, regionu, kultury, tradycji oraz naszej placówki.